You’ll never walk alone...

Sortland Musikkforening med lokale solister

I år deltar Sortland Musikkforening for 5. gang på rad med kulturukekonsert. Denne gang kan konserten gå inn under sjangeren populærmusikk. Som tittelen på konserten antyder, er vi ikke alene… Vi er veldig glad for å ha med oss 3 sangsolister fra Vesterålen: Lars Dragland fra Stokmarknes, Malin Ingebrigtsen Nordahl og Line Bjerklund Pedersen fra Sortland.
Både Lars og Malin er elever ved Musikklinja, Lars i 2. og Malin i 3.klasse. Malin fikk i romjula tildelt Marith Endresen-prisen, som skal være en inspirasjon til unge og dyktige talenter. Hun fremførte ”Gabriellas sång” sammen med Sortland Musikkforening i høst, og den vakre balladen står også på programmet denne gang. Lars blir et nytt bekjentskap for publikum på Sortland. Han har en solid stemme, som han får vist fram bl. a på konsertens tittelmelodi, ”You’ll never walk alone”.
Line er et av korpsets egne medlemmer, som kan mer enn å spille messinginstrument. Hun har lenge vært aktiv i Vesterålens musikkmiljø. For ikke så lenge siden var hun en av sangsolistene i Abba-forestillingen. Et av hennes solistinnslag i denne konserten, vil være Tir’na noir. I tillegg til de tre solistene, byr også korpset på rene instrumentale nummer.
Tradisjonen tro vil det bli salg av drikkevarer og mat, denne gang står fiskesuppe og brød på menyen. Vi legger opp til en hyggelig og uhøytidelig stemning rundt kafebordene, og dørene åpnes en time før konsertstart. Musikken vil være kjent for mange, og korpset med sin dirigent Håkon Kristiansen lover mange gode musikalske opplevelser.
Sortland Musikkforening ønsker vel møtt til konsert lørdag 10. mars!